miercuri, 4 iunie 2008

Scurtătura cea mai lungă către casă / The longest shortcut to home


Oradea-1920



Orasele Romaniei - Oradea 1920
Vezi mai multe video din Calatorii »


Mi s-a întâmplat de multe ori ca să pierd drumul spre casă, lăsându-mi paşii distraşi de tot felul de atracţii... şi cum aveam rucsacul cu aparatul foto la mine, am zăbovit prin centru, cu ochiul bine lipit de vizorul Ni-konaşului :)
Era o vreme frumoasă pentru fotografiat, dar ciudată meteorologic... Un soare puternic, acompaniat de o perdea densă, pe alocuri întreruptă de nori gri sau gri-închis; la un moment dat, deşi era un soare strălucitor, se simţea în aer că e pe cale să facem un duş din norii de deasupra care musteau de un albastru ameninţător de ploaie...
Oamenii de pe trotuare sau din staţiile de tramvai sau autobuz începeau deja să se uite spre cer şi să implore ploaia să nu înceapă, măcar până le vine mijlocul de transport. O bătrânică se uita la mine (cum îmi pregăteam cadrele) ca la nu ştiu a câta minune, cu o privire intrigantă de genul... "Tu nu vezi că vine furtuna? Ţie îţi arde de..." şi mă întrebă sfătos: "Pruncu' mieu... Ce faci, filmezi?"
Nu aveam halatul de baie (nici al meu nici al aparatului) la mine, aşa că am tras cadrele, am încălecat pe bicicletă şi brusc mi-am adus aminte de casă...
E bun (câteodată) şi hoinăritul ăsta la casa omului... :)





















3 comentarii:

  1. superbe.
    dar pana la urma n-a plouat atunci, nu? abia ieri, dupa masa. :)
    aa.. pe aici trec in fiecare zi.
    ps: si vad si sticlele de pe apa..

    RăspundețiȘtergere
  2. A plouat... Era 17 martie 2008.
    Şi flacoanele alea de plastic... ne uităm zilnic la ele de parcă ar fi ceva normal să fie acolo; cum nu mai sunt atâtea, cum ne întrebăm... oare ce s-a întâmplat?

    RăspundețiȘtergere