miercuri, 8 iulie 2009

Scos din schemă...

Citind revista Foto-Video Digital (că Photomagazine văd că nu a mai apărut la chioşcuri...), am dat peste un articol - "Aparatele DSLR ale viitorului" - în care autorul aruncă o privire asupra globului de cristal şi ce constată...? Să o luăm metodic... (în ordinea dată de materialul articolului...)

Canon (fără nici o urmă de război inter-brand, îmi aduc aminte de zicerea aia de duh - "Minolta face cele mai bune bodyuri, Nikon cele mai bune obiective, iar Canon cele mai bune... compromisuri :) ) - după apariţia seriei de camere 300/350/400D pe care tot fotograful şi le-a putut permite, urmând cu mai scumpul 450D care a dat din coate şi a făcut loc lui 1000D, ca precursor al mai scumpului 500D, se trece la gama mai avansată, cu 50D care cel puţin deocamdată, spune autorul articolului, rămâne fără succesor (dotat cu funcţie video şi un extra-bagaj de pixeli); iar profesionalele 5D Mark II sau 1D Mark III cu urmaşul său 1Ds Mark III... la astea putem doar visa... atunci ce să mai zicem de 1D Mark IV sau 1Ds Mark IV...

Nikon: (că aici aceste cuvinte ne doare cel mai cel...) chiar dacă am căscat ochii la apariţia lui D700 în mâinile lui Adelin, se pare că nu va urma un D700X... (cel puţin aşa scrie acilea la gazetă) D80 devine D5000 (sau invers), în condiţiile în care urmaşul lui D80, D90 este mai bine dotat, dar şi mai scump, iar D5000 vine să-l înlocuiască pe D80, fiind o medie între D60 şi D90... deci aşa este scos din schemă D80...

Adecă, îmi pot lua credinciosul meu D80 şi să mă retrag... asta e... nu am bani de D90 sau D300 şi nici nu vreau să filmez cu aparatul foto, precum D5000, chiar dacă are live view şi ecran rabatabil... deşi asta m-ar fi scos din chinurile culcatului şi târâşului pe burtă la fotografiile făcute la firul ierbii şi al apelor de munte de pe la Arieşeni :D.. ata ete...
Mă voi retrage în munţi, voi pârjoli recoltele de megapixeli, voi otrăvi fântânile cu adâncimile lor de câmp şi mă voi retrage în bezna şi întunecimea camerei obscure, în lumea suportului argentic şi a miresmelor de revelator şi fixator... având călăuze doar palidul becu roşu şi veteranii şi credincioşii mei companioni cu care am început să învăţ a buchisi scrisul cu lumina, Zenit E şi Smena 8M...

... şi la plecare îi voi lăsa Papuashului, pe prispa casei, un K-7... că bistoş nu s-ar supăra :))

2 comentarii:

  1. eheee dane, daca mai traia ceausescu...

    nu m-as supara sa ne retragem cu trufandalele in munti si sa fotografiem o saptamana numai pe film :) ar fi interesant, oricum ne-am demodat cu slr-urile noastre :))

    RăspundețiȘtergere