sâmbătă, 7 martie 2009

Nu-i tăiaţi pe tooooţi!!!

Şi dacă vremea e aiurea şi nu am apucat să mai fug puţin prin păduri şi codri, iaca vine codrul la mine... mai bine zis "care codru sau pădure? a mai rămas ceva netăiat?... din fericire, un petec..." Am primit un mail cu un filmuleţ din pădure... mai bine zis cu ce a mai rămas din ea... deoarece mişună prin ea o sumedenie de animăluţe ciudate care... o toacă de vie...


Uitându-mă la filmuleţele astea, nu puteam să nu mă minunez de aşa mândrie de tehnologie... dar e foarte trist... iar reîmpăduririle sunt o picătură într-un ocean în comparaţie cu cât se defrişează...



Da, veţi spune... ce se vede acolo nu e la noi... ce să zic eu... mă bucură foarte mult că nu e la noi, că la noi nu s-a ajuns încă până acolo cu eficientizarea defrişărilor... Dar cred că le-ar sticli ochii multora, văzând că sunt necesare doar vreo 40 de secunde pentru a transforma un copac în... materie-primă. Partea bună a lucrurilor (dacă se poate spune - cinic - şi aşa... e că noi suntem în comparaţie cu ce se vede în filmuleţe doar în epoca toporiştilor de silex, a uneltelor legate cu coajă de copac (ăia care au mai rămas)... la noi încă toporul şi fierăstrăul manual bocăne şi hâşâie prin păduri... bine, asta e imaginea romantică a lucrului la pădure... mai nou, drujbele, TAF-urile şi alte utilaje de transportat fumegă prin codri...


Şi astea sunt preistorice în comparaţie cu tehnologia străină.
Şi dacă tot am vorbit de drujbă... cuvântul ăsta de la ruşi vine... şi înseamnă prietenie...
Sub numele acesta s-au făcut celebrele moto-fierăstraie (introduse în 1958), ceasuri la fel de recunoscute şi chiar magistrale de transport al petrolului...
Ironică prietenie cu pădurea...
Şi dacă stăm bine să ne gândim, codru-i frate cu românu'... Iată şi varianta post-modernă:

Şi după ce am ras de pe faţa pământului ce era de ras... ar cam trebui să strângem şi rămăşiţele... nu-i aşa?



Sunt cam greu de digerat mii şi mii de hectare de pădure rase de pe faţa pământului... aşa că e binevenită o gură de apă de prin munţii şi pădurile patriei noastre dragi...


Un comentariu:

  1. nu jigni animalele,dane,comparandu-le cu fiarele..fir-ar ei!!ca i-as recicla pe toti,pentru hartie igienica..of-ul meu mare cu defrisarea..imi vine sa urlu de cum se autodistrug oamenii!!si in zona unde stau, e atat de vizibil,de te dor ochii..

    RăspundețiȘtergere