joi, 13 ianuarie 2011

Es ist vorbei...








It's over... Gata cu spiritul sărbătorilor... Azi a fost despodobit (ca să nu zic "pus la pământ") bradul care nu până demult lumina aşa de fain noaptea camera... Zăpadă, după cum se poate vedea, nu mai este cine ştie câtă, deoarece plouă (cel puţin pe aici) neîntrerupt de aproape o săptămână; să nu scoţi din casă nici măcar nasul obiectivului foto... O mocănească din aia care îţi intră până-n suflet şi nu mai iese decât după o baie fierbinte şi prelungită şi o sticlă de bere afumată de Bamberg. Aaaa... şi dacă mai încălzeşte pe cineva, din 24 ianuarie şi până în 7 februarie e nebunia reducerilor de sezon, Winterschlussverkauf. De aia nu prea e lume multă pe stradă... stau toţi şi numără pe ploaia asta banii de la saltea, să vadă cât să spargă.
Şi dacă tot veni vorba de saltele, citeam deunăzi că în topul vânzărilor de carte de pe aici se află cartea unei menajere poloneze - Unter deutschen Betten - (Pe sub paturile nemţeşti) în care povesteşte dedesubturile (şi la propriu şi la figurat) vieţii de menajeră în Germania. Cartea a cam zgândărit niscaiva orgolii naţional(ist)e, printr-o oarecare demitizare a curăţeniei, ordinii şi corectitudinii proverbiale germane, dar, până la urmă, nu au nemţii acum timp de aşa ceva... mai mari bătăi de cap le dau inundaţiile... (şi preţul prea ridicat al carburanţilor auto... da, au şi ei treabă cu asta... 1,33 euro cel mai ieftin litru de motorina pe care l-am văzut cât am umblat pe aici).
Hai, vă pup, că mi se termină rezervoru de la leptop.
Tschüssi de la Gyusi :)

2 comentarii:

  1. Ce mi-ar place sa fiu acolo sa dau o raita prin magazine cu reduceri adevarate, nu cu falsuri, ca la noi! Cum se percepe acolo scandalul "dioxina"? Eu am inceput sa-i suntez pe nemti - nu mai consumam Delaco si ne-am reprofilat pe Hochland ;-)

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, daca ai ceva banuti pusi deoparte, acum ai ocazia sa ii spargi pe tot felul de lucruri la super-reduceri. Cu dioxina, numa asta auzi, vezi si citesti prin mass-media... Din fericire, mai gasesti si pe acolo oua si carne 100% bio, direct de la tarani (cel putin pe aici prin Thuringen, dar ma gandesc ca si prin alte parti care au acces mai usor la produsele vandute direct de Bauern)

    RăspundețiȘtergere