marți, 2 februarie 2010

Poliţia Comunitară Oradea descinde la... bibliotecă :D




Vinerea trecută, la un moment dat, vânzoleală mare în curtea instituţiei de cultură bihorene... Duba poliţiei comunitare şi o grămadă de poliţişti... Noa, tulai! Am crezut că-i ceva bai... Biblioteca a fost luată cu asalt de trupele (sau trupurile? june, de altfel, ale) poliţiei comunitare Oradea.
M-am mai liniştit când am aflat că se aflau, de fapt, în misiune... de culturalizare prin lectură :D
La un semn, au executat ordonat şi întocmai ordinul primit, de a se deplasa la biblioteca judeţeană pentru a mai pune şi ei mâna pe-o carte (alta decât regulamentele specifice sau procesele verbale de constatare a contravenţiilor...)
Nu importă aici titlurile cărţilor împrumutate, dar mi se pare puţin cam forţată ideea aceasta, de a aduce în mod instituţionalizat şi obligatoriu, ca sarcină şi ordin de serviciu poliţiştii la bibliotecă... Asta nu face decât să le mai scadă (cel puţin în ochii mei) prestigiul ca instituţie. Din contră, dacă i-ar fi îndemnat omeneşte pe poliţişti şi nu ca ordin de serviciu să mai treacă şi ei pe la bibliotecă după câte-o carte, (lucru pe care cred că îl şi fac unii din ei, din proprie iniţiativă) poate că nu aş fi ajuns să asociez aeastă acţiune a poliţiei comunitare din Oradea cu un banc pe care l-am auzit mai demult, în care tot aşa, şeful miliţiei a dat ordin ca a doua zi, toţi miliţienii să se prezinte la serviciu frumos îmbrăcaţi şi pregătiţi de mers la... Operă... la spectacolul "Lacul lebedelor"... Toate bune şi frumoase, dar a doua zi, toţi miliţienii s-au prezentat pregătiţi cu... undiţe :D
Şi totuşi se citeşte...

Un comentariu: