sâmbătă, 8 noiembrie 2008

Am zis!






Da... tot Sighişoara, tot Cetatea... şi cum nu se poate Cetate fără toboşar, iată, vi-i prezint pe cei care întruchipează într-un mod cu totul unic toboşarul şi străjerul burgului de pe Târnava Mare, Dorin Stanciu şi Lorincz Zoltan.
Mare lucru nu vă spun despre cele două personaje, deoarece poveştile ar mult prea seci pentru a putea ilustra aşa cum se cuvine activitatea şi mai ales prezenţa lor(de spirit). Cu siguranţă, cei care au avut norocul să le iasă-n cale (nu coşarul, ci) toboşarul sighişorean şi scutierul din dotare ştiu despre ce este vorba şi cu siguranţă s-au amuzat sănătos, ascultând zicerile acestora.
Poate că formulele-laitmotiv pe care cei doi le folosesc după fiecare frază sau propoziţie, ar trebui categorisite drept mărci înregistrate... dacă o dată ai auzit, rostite de cei doi, hotărât, sintagmele AM ZIS! şi ADJUDECAT! atunci niciodată nu vei uita că pe străduţele pietruite din Cetatea Sighişoarei te-ai întâlnit cu toboşarul şi scutireul său...
Da, de ce nu, comparabili (păstrând proporţiile) cu personajele celebre ale lui Cervantes...
Şi cum ar spune Dorin...
Mai ales în familie, vorbele bune nu strică niciodată dinţii! Am zis!
Iar scutierul de lângă, ca un raisonneur caragialian prin excelenţă...
Adjudecat!







3 comentarii:

  1. Păi bine ai zis :) Eşti de-al casei doar :D
    Toate cele bune! mai ales lumina...

    RăspundețiȘtergere
  2. adjudecat! :-)))))
    i-am vazut si noi vara asta, de atunci folosim pe "am zis" si "adjudecat" de fiecare data cand se iveste ocazia

    RăspundețiȘtergere