joi, 21 august 2008

Sighişoara - reconstituiri istorice şi (foto)grafice





Se pare că astăzi mă bântuie insistent burgul natal...
Prin peregrinările internautico-blogger-istice am dat peste câteva referiri istorico-(foto) grafice care mi-au plăcut foarte mult şi am decis să le amintesc aici.
Primele trei imagini aparţin graficianului pasionat de istorie, Radu Oltean. Sursa acestor imagini este aici.


Reconstituirea cetăţii Sighişoarei,
aşa cum arăta la mijlocul secolului al XVIII-lea





În comparaţie cu alte încercări de reconstituire ale Sighişoarei, acest desen prezintă nu numai Cetatea, ci şi Orasul de Jos (parţial demolat în anii '80), prin mijlocul căruia curgea pârâul Şaeş. Acest cartier avea la rândul său turnuri-porţi în mijlocul uliţelor care dădeau spre Piaţa centrală.


Cele mai frumoase biserici-cetăţi săseşti de pe Valea Târnavei Mari



Zona cu cele mai frumoase şi mai bine conservate biserici fortificate medievale ale saşi.lor Valea Viilor, Moşna, Biertan sunt monumente intrate deja în patrimoniul UNESCO. Alături de acestea, se poate descoperi că aproape fiecare sat situat pe văile laterale ale Târnavei Mari are un monument medieval demn de a fi vizitat.

Ein' feste Burg ist unser Gott stă scris pe frontispiciul acestei hărţi; e primul vers al celui mai celebru imn al lui Martin Luther, Cetate tare-i Dumnezeul nostru, supranumit şi "imnul de război al Reformei".

Alte lucrări (foto) grafice interesante descoperite azi şi legate de Sighişoara (dar şi de Oradea, Sibiu sau Transilvania în general) sunt cele ale lui Adrian Samoilă, adunate într-o colecţie de ilustrate foto, sub numele de Născut în Transilvania.





2 comentarii:

  1. Salut

    Arunca-ti un ochi si pe blogul meu (radu Oltean) art-historia.blogspot
    Vezi ca am articole interesante despre castelele parasite ale aristicratiei maghiare, cetati sasesti, istorie in general

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună ziua, Radu!
    Mă bucur că ai trecut pe la mine... Îţi cunosc blogul, deşi nu am mai intrat în ultima vreme pe acolo. Oricum, te urmăresc :)
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere