sâmbătă, 5 iulie 2008

(cu întârziere) Duminica Rusaliilor / Whit Sunday


Din păcate, luat cu alte şi alte fotografii, am uitat de acestea; în principiu, ele se puteau constitui într-un fel de ştire la data respectivă, dar din cauza întârzierii cu care le-am postat, acum nu mai pot decât să scriu despre eveniment post factum.
Crucile din imagini sunt cele de mărime mai mică ce se găsesc pe turlele Catedralei orădene. Au fost aduse chiar în ziua Rusaliilor, de la Arad, unde au fost făcute de meşterul-artist Gheorghe Lazăr şi pregătite de sfinţire.
Crucile au fost montate ieri pe turlele catedralei, dar din păcate nu am putut fi de faţă... o să revin cu imagini ale lor de pe acoperiş.
Construcţia crucilor (despre care am aflat de la însuşi cel care le-a creat) a fost una deloc uşoară şi simplă; sunt făcute din inox acoperit prin proceduri speciale de galvanizare cu aur. Acest înveliş nobil este susţinut de un schelet metalic peste care un strat de placaj împiedică cele două medii metalice să facă transfer electric şi electrostatic. Îmbinările inoxului sunt ferme, dar totuşi elastice, pentru a permite metalului să se dilate sau să se contracte fără să se deformeze sau deterioreze. Incredibilul luciu este rezultatul unui proces îndelungat şi laborios de şlefuire cu abrazive speciale granulate din ce în ce mai fin, până se ajunge în final la lustruitul cu material textil.


P.S. Să-mi fie iertată apariţia autoportretistică din a treia fotografie... mă jucam cu reflexiile şi nu am observat decât tardiv de târziu că arăt ca un gravid... ce să-i faci... nu era cămaşa cu muşchi :D











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu